Rybníček stopol antidiskriminačné spoty, prekážali mu homosexuáli

Ústrednému riaditeľovi Slovenskej televízie (STV) Richardovi Rybníčkovi prekážajú v televíznych spotoch zameraných na propagáciu antidiskriminačného zákona homosexuáli.

V rozhovore pre Národnú obrodu otvorene priznal, že ako
kresťansky cítiacemu človeku mu na klipoch z Úradu vlády SR (ÚV) prekážajú
prejavy homosexuálneho správania.Vo svojom prvom oficiálnom zdôvodnení
pritom uviedol, že spomenuté televízne šoty nie sú informačné, ale
propagačné, a preto na obrazovku verejnoprávnej televízie nepatria.

Poslanec Smeru Dušan Čaplovič v tejto súvislosti vyhlásil, že Rybníček i
jeho hovorca Branislav Zahradník sú úzko spätí s KDH, respektíve s SDKÚ, čo
vyvoláva podozrenie, že vo svojich funkciách plnia politické príkazy. Podľa
neho o tom svedčí aj fakt, že riaditeľ STV sa pred niekoľkými dňami stal
šéfom spravodajstva, aby tak mohol zámerne filtrovať viaceré nové kauzy
týkajúce sa predsedu vlády a koalície.

Rybníček tieto obvinenia razantne
odmietol a označil ich za absolútny nezmysel. Mediálna kampaň zameraná na
propagáciu antidiskriminačného zákona mala na Slovensku prebiehať počas
celého septembra. Kabinet premiéra Mikuláša Dzurindu na ňu vyčlenil z
finančnej rezervy vlády viac ako 2,4 milióna Sk, pričom 350-tisíc Sk stálo
natočenie troch modifikovaných televíznych spotov a 630-tisíc Sk bolo
určených na vylepenie billboardov. Okrem toho súčasťou kampane bol i
medzinárodný filmový festival s menšinovou tematikou, ktorý sa uskutočnil v
Bratislave. Vláda sa totiž pred tromi rokmi zaviazala, že túto legislatívnu
normu prijme, aby zosúladila právne prostredie na Slovensku s podmienkami v
Európskej únii (EÚ).

Koordinátorka projektu Jana Kviečinská z ÚV s Rybníčkovým stanoviskom
nesúhlasí. “Osobne som mu povedala, že televíziu platia všetky skupiny
občanov, a to povinnými poplatkami, čiže aj tí, kvôli ktorým spoty nechce
odvysielať,” zdôraznila.

Z REAKCIE ÚSTREDNÉHO RIADITEĽA STV


,,Je to moje slobodné rozhodnutie a ja sa politikmi nenechám tlačiť do
žiadnych vecí,” reagoval šéf STV R. Rybníček.

Podľa neho Úrad vlády rozhodol, ako bude vyzerať klip bez konzultácie s
predstaviteľmi STV, a preto sa po jeho zhliadnutí rozhodol, že ho
neodvysiela.


“Rovnako by som sa rozhodol aj vtedy, keby sa mal vysielať spot ku kampani
Potrebujeme vatikánsku zmluvu,” tvrdí a dodáva, že je osobne zodpovedný za
všetko, čo sa v STV objaví.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin
The following two tabs change content below.

SITA

SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. je najväčší poskytovateľ komplexných informačných služieb na Slovensku. Je moderným informačným médiom založeným na báze nezávislej tlačovej agentúry.